Så härligt det är att få möjlighet att landa i din mailbox ännu en gång. Det är i sanning en fascinerande relation detta, vi skriver något som du sedan läser vid din dator eller hopkurad i soffan.

Det är vår förhoppning att orden blir fulla av liv för dig så som de är för oss och att även denna tid i ditt liv blir ett mirakel.

Sanning är det som för människor närmare varandra!

Att tala sanning kan låta högtravande, något man gör under ed i domstolar, men om vi tar ner det till något mycket mer vardagligt så har sanningen kraften att bryta ner dina relationer steg för steg om den hålls inlåst och om den släpps fri så har den förmågan att fylla ditt liv med passion, glädje och närhet.

Det kan verka oskyldigt med en vit lögn här eller där och en gång är ingen gång som någon sa. Men om de små vita lögnerna börjar bli återkommande kan de lätt byggas på hög och få stora konsekvenser på våra relationer utan att vi märker det. Ibland intalar vi också oss själva att "jag ljuger ju inte, jag säger bara inte hela sanningen".

En god vän till oss deltog på en kurs där ett viktigt avsnitt handlade om att låtsas. Vad låtsas vi i vår vardag? Smått och stort. Det kan vara att jag låtsas att jag egentligen inte stör mig på något som min partner eller vän gör. Det kan vara att jag låtsas att jag egentligen inte är rädd eller att jag vet svaret när jag egentligen inte har en aning. Vad låtsas du?

Sanning börjar i dig själv. Att börja vara sann med dig själv är att kliva genom dörren på vilken det står ”Vägen till livsglädjen”. Det kan vara att inte längre ljuga för dig själv om att du vantrivs på ditt jobb, att du inte är nöjd med någon del av ditt liv och är livrädd för att göra något åt det. Det kan också vara att sluta lura i dig själv att du inte är en fantastisk varelse med oändlig potential, enorma möjligheter och en förmåga att älska som överträffar alla hittills skrivna ord om kärleken.

Artikel: Sanningen bor inte här längre!

Denna lektions artikel handlar om fyra varningstecken som kan bli ovärderliga bundsförvanter i dina relationer om du lär dig att uppfatta dem och använda dig av dem. Artikeln hittar du som vanligt på nedanstående länk. Om du inte kan klicka på länken kan du också kopiera den och klistra in i din webbläsare.

''Sanningen är oemotståndlig; ondskan kan attackera den och okunnigheten kan håna den; men, till slut, så är den där.'
(Winston Churchill)