Per Gessle sjunger om känslorna, Anthony Robbins talar om känslorna och vi skriver om känslorna. I alla fall i denna tredje bonuslektion av Relationsskolan. Denna gång har vi hämtat inspiration från en riktig klassiker inom personlig utveckling, en av de mest kända böcker som skrivits på detta område. God läsning!

Här kommer alla känslorna på en och samma gång!

Fast egentligen inte alla, utan istället sju av dem. Sju positiva känslor som lägger grunden till ett liv av framgång, välgång och levande relationer.

Napoleon Hill ägnade 25 år av sitt liv åt att studera framgångsrika människor och resultatet blev bland annat boken "Think and Grow Rich" där han beskriver de gemensamma nämnare som han fann oss rika människor, rika i bemärkelsen pengar och levnadsmässigt i form av meningsfullhet, givande relationer och glädje.

En av de gemensamma nämnarna han fann var att de människor hade en utvecklad relation till sitt undermedvetna. Hill kom fram till att det undermedvetnas främsta språk var det känslomässiga. Genom att odla positiva känslor och lära dig att ge dig negativa så lite plats som möjligt kan du därmed påverka ditt undermedvetna i positiv riktning.

Du sju viktigaste positiva känslorna är enligt Napoleon Hill:
- Viljan
- Tron
- Kärleken
- Erotiken
- Entusiasmen
- Romantiken
- Hoppet

Om du vill förändra ditt liv och dina relationer, träna på att ge dessa sju känslor mer plats i ditt liv. Alla är vi barn i början. Tillåt detta att kännas en smula hackigt i början. Alla mästare har en gång varit en katastrof. Hitta sammanhang att odla dessa sju känslor i så kommer övriga positiva känslor att komma som brev på posten.

Artikel: Sju känslor för framgång, välgång och levande relationer!

Denna lektions artikel handlar om de sju känslorna som nämns ovan och hur denna kunskap kan användas en relation. Artikeln hittar du som vanligt på nedanstående länk. Om du inte kan klicka på länken kan du också kopiera den och klistra in i din webbläsare.

'När du handskas med människor, kom ihåg att du inte handskas med varelser fulla av logik, utan med varelser fulla av känslor.'
(Dale Carnegie)