Denna lektion av Relationsskolan hoppas vi kan kan bringa mer klarhet för dig om relationen mellan manligt och kvinnligt. Den är skriven till dig med en kärna av manlig energi, men andra kan såklart ta del av den också.

Skrivet av en man till en annan man!

Det här är skrivet till dig som har en kärna av manlig energi och jag kommer att kalla dig man för enkelhetens skull. Jag vill till att börja med berätta för dig man, att du kan sluta försöka applicera logiska resonemang på din relation till din kvinna. Jag menar, lägg ner att försöka förstå hennes beteende, hennes sätt att vara och tänka utifrån logik.

Ju förr du istället kan se henne som ett väsen som bär på all universums skönhet och mysterium i en och samma person, ju förr kommer du att ha mer energi till lycka i livet, ju förr kommer du att frigöra dig själv och henne i er relation genom att låta henne vara allt hon kan vara, ju förr kommer du att uppleva verklig passion i er relation.

Din uppgift, man, är att stå där i hennes känslostormar, att vara fyrtornet på hennes ocean som står där, lyser upp omgivningarna och visar vägen oavsett om det haglar horisontellt inkommande isblock eller om solen skiner i all sin prakt.

Den stora ekvationen för oss män att lösa, den gordiska knuten om man så vill, är att tillfredsställa din kvinnas behov så att hon känner sig ovillkorligt älskad och kan blomstra i all sin livfulla kvinnlighet, samtidigt, samtidigt som du inte blir ett offer för hennes nycker, en marionett som hon kan styra som hon önskar.

Artikel: Brev till en man!

Denna lektions artikel är ett brev skrivet av en man till en annan man om att vara man och relatera till en varelse med en kärna av kvinnlig energi. Brevet hittar du som vanligt på nedanstående länk. Om du inte kan klicka på länken kan du också kopiera den och klistra in i din webbläsare.

'När du ser in i hennes ögon så vet du vilken sorts man du vill vara.'
(Peter Parker, alias Spindelmannen)